Työn kuvaus

Stockmann.com verkkokauppa
Julkaistu 2010

Stockmann.com verkkokaupan suunnittelussa tavoitteena oli luoda ”Stockmannin 8. tavaratalo”, jolla tavoitetaan tehokkaasti uusia asiakkaita myös tavaratalopaikkakuntien ulkopuolella. Palvelu luo rauhallisen ja tunnelmallisen ostokokemuksen. Tuotevalikoiman selaaminen on selkeää ja mahdollisuus omien valintojen tekemiseen yksinkertaista. Palvelu huomioi useita eri käyttäjäpolkuja mutta johdattelee kuitenkin yksiselitteisesti kassalle. Ostoskori kulkee aina mukana, eikä tuotteen lisääminen koriin keskeytä käyttäjän liikkumista palvelussa. Ostaminen on helppoa ja luotettavaa.

Verkkokauppasisältö on palvelun pääroolissa ja selkeästi omana kokonaisuutenaan muihin sisältöihin verrattuna. Muu sisältö tukee kuitenkin palvelulupausta: saumaton kokemus verkkokaupasta tavarataloon, puhelinpalveluun ja aina kotiovelle asti, yli kanavarajojen.

Zeeland vastasi stockmann.com –verkkokaupan konsepti- ja käyttäjäkokemuksen suunnittelusta, visualisesta ilmeestä ja kokonaisprojektihallinnasta.

www.stockmann.com